Onko omenaviinietikka todella "taikajuoma" laihtumiseen?

Mahdollisesti jo mummisi ja jopa hänen mumminsa käytti omenaviinietikkaa auttamaan siivouksessa, desinfioinnissa, kynsisienen hoidossa, täiden sekä syylien poistossa ja jopa korvainfektioiden hoidossa. Mutta he myös joivat sitä, koska sen uskottiin auttamaan saavuttamaan kapeampi vyötärö.

Entä nykyään? Omenaviinietikalla on osoitettu olevan lukuisia etuja verensokeri- ja insuliinitasojen vakauttamisessa , joten se on toimiva päivittäinen lisäys diabeteksen ja esidiabetekseen hoitoon sekä kaikille, jotka haluavat pitää verensokerinsa hallinnassa. (1)

Kuka olisi uskonut, että tälläisella jokapäiväisellä ruoka-aineella voi olla niin suuri vaikutus elämäämme?

Mutta auttaako omenasiideri etikka myös painonpudotuksessa, kuten jotkut kertovat? Yllättäen kyllä, ja se on jopa todistettu lukuisilla tutkimuksilla.

  • Ruotsalainen tutkimus osoitti, että kun ihmiset käyttävät etikkaa aterian yhteydessä, he kertovat tuntevansa olonsa täydemmäksi syömisen jälkeen kuin he, jotka eivät käytä etikkaa. Yksinkertaisesti sanottuna, etikka saa sinut tuntemaan olosi täydeksi nopeammin ja auttaa siten vähentämään syödyn ruuan määrää. (2)
  • Kyse ei ole vain täyden olon tunteesta. Brittitutkimus osoittaa, että etikkahappo voi pysäyttää roskaruokamieliteot ja auttaa hallitsemaan ruokahalua paremmin. (3)
  • Arizona State Universityn Carol Johnstonin tutkimus osoittaa, että omenaviinietikan juominen ennen hiilihydraattipitoista ateriaa voi vähentää verensokeripiikkejä, jotka yleensä tapahtuvat syömisen jälkeen. (4)
  • Hänen tutkimuksensa osoittaa edelleen, että etikkahappo voi vaikuttaa siihen, miten syömämme ruoka pilkotaan. Lyhyesti sanottuna, se voi estää syömäämme tärkkelystö imeytymästä verenkiertoon, mikä vähentää ruokiemme kalorimäärää.
  • Vielä parempaa, Japanissa vuonna 2009 tehty kaksoissokkotutkimus, lumekontrolloitu tutkimus osoitti, että säännöllinen omenaviinietikan käyttö voi vähentää vatsarasvaa ja pienentää vyötärön ympärysmittaa . (5)
  • Ongelmana on kuitenkin se, että kaikki nämä edut edellyttävät, että otat vähintään 2 rkl omenaviinietikkaa päivässä. Ongelma ei ole vain maussa, mutta omenaviinietikan käyttämäminen sellaisenaan voi myös vahingoittaa hampaitasi ja kurkkuasi.

    CiderFit STRONG-juoma - maistuu tuoreelta kuin vastapoimitut omenat , toimii yhtä vahvasti kuin omenaviinietikka Onneksi voit nyt nauttia omenaviinietikkaa maukkaan juoman muodossa - samat edut ja vielä enemmän. Omenaviinietikan lisäksi CiderFit STRONG sisältää myös muita luonnollisia ainesosia, jotka tukevat painonpudotuspyrkimyksiäsi tasapainottamalla verensokeritasoja ja vähentämällä ruokahalua, mikä johtaa pienempään määrään syötyjä kaloreita.

    Ciderfit Strong on nyt huipputarjouksessa, 1+1 kaupan päälle! 20 päivän annos vain 29,90e!

    Tutkimukset:

    (1) S Johnston, Carol & M Kim, Cindy & J Buller, Amanda. (2004). Vinegar Improves Insulin Sensitivity to a High-Carbohydrate Meal in Subjects With Insulin Resistance or Type 2 Diabetes. Diabetes care. 27. 281-2. 10.2337/diacare.27.1.281.

    (2) Ostman, Elin & Granfeldt, Yvonne & Persson, L & Björck, I. (2005). Vinegar supplementation lowers glucose and insulin responses and increases satiety after a bread meal in healthy subjects. European journal of clinical nutrition. 59. 983-8. 10.1038/sj.ejcn.1602197.

    (3) Frost G, Sleeth ML, Sahuri-Arisoylu M, et al. The short-chain fatty acid acetate reduces appetite via a central homeostatic mechanism. Nat Commun. 2014;5:3611. Published 2014 Apr 29. doi:10.1038/ncomms4611

    (4) Johnston C, S, Steplewska I, Long C, A, Harris L, N, Ryals R, H: Examination of the Antiglycemic Properties of Vinegar in Healthy Adults. Ann Nutr Metab 2010;56:74-79. doi: 10.1159/000272133

    (5) Kondo, Tomoo & Kishi, Mikiya & Fushimi, Takashi & Ugajin, Shinobu & Kaga, Takayuki. (2009). Vinegar Intake Reduces Body Weight, Body Fat Mass, and Serum Triglyceride Levels in Obese Japanese Subjects. Bioscience, biotechnology, and biochemistry. 73. 1837-43. 10.1271/bbb.90231.

    Saatat olla kiinnostunut